top of page

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

עודכן: 7 במרץ 2023

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס.


אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב! הדבר חשוב קודם כל מבחינה בטיחותית- פנסי הרכב תפקידם להאיר את הדרך בשעות החשיכה בצורה מספקת ומעבר ל מטר-שתיים שלפנינו, ובנוסף- פנסים עכורים יכולים לתת לכם דו"ח של עד 250 שקלים + 2 נקודות.


כמו כן פנסים שאינם שקופים ואינם מאירים מספיק לא יעבירו אתכם בטסט :( לא משתלם. בקיצור- אל תזניחו, ומידי פעם תפנקו את פנסי הרכב בניקיון ובהברקה.


משחת שיניים?


ישנה שיטה פיראטית שרצה ברשת לגבי ניקוי וחידוש פנסים: משחת שיניים! הכי חסכוני, הכי זמין. קחו משחה, מרחו אותה על הפנס , שפשפו אותה מעט, שטפו וייבשו עם מטלית נקיה. כמה פשוט :) אז זהו. שאמנם, ישנם בעלי רכבים רבים שביצעו ניקיון לפנים שלהם, והראו תוצאות משביעות רצון- אכן, הפנסים נקיים! אין מה לאמר.


השאלה העיקרית היא לכמה זמן הניקיון הזה נשאר? תוך כמה זמן הפנס שוב נראה עכור ואטום? ואלו נזקים משחת השיניים יכולה לגרום? אז זהו. שאכן ניקיון פנסים עם משחת שיניים לא מחזיק לזמן רב. לפעמים לחודשיים, לפעמים קצת יותר.


לאחר מכן תצטרכו לבצע שוב את תהליך הניקיון, או שתחטפו דו"ח חלילה:( כמו כן, משחת שיניים מכילה חומרים הגורמים נזקים ממשיים לפנס הרכב, היא מייבשת את הפלסטיק וגורמת לא להיות שביר יותר. בסופו של דבר חידוש פנסים עם משחת שיניים אולי עוזר לטווח קצר, אבל ממש לא מומלץ לטווח ארוך.


למה עדיף לבצע ליטוש מקצועי?


חוץ ממשחת השיניים ישנם בשוק ערכות מיוחדות למכירה המכילות חומרים ואביזרים לניקוי עצמי של פנסים. ישנם סרטונים רבים המסבירים איך לשייף, איזה חומר למרוח בסוף וכו'.


הבעיה של אותם ערכות diy היא חוסר התאמה לפנס הרכב, לגילו, מצבו וכן ליכולת הטכנית של המבצע. למה הכוונה? לפעמים תוכלו לעבוד דקות ארוכות על ניקוי הפנס וליטושו, ובסיום העבודה תגלו שהפנס נשאר בכמעט אותו מצב.


לפעמים הגיעו עדויות שהמצב אפילו החמיר:( הדבר עלול להיות בגלל פנס שנמצא במצב סופני, שרוט ו'גמור' ועל כן הניקיון לא רק שלא יסייע, הוא אף יחמיר את המצב. כשאתם הולכים למוסך מקצועי ואמין שיבצע את הניקיון- יוכלו מראש לאמר לכם האם מצב הפנס ראוי לניקיון או שמומלץ להחליפו.


הנה עוד כמה סיבות למה כדאי לבצע ליטוש מקצועי ולא לנסות לבד: -ליטוש פנסים מקצועי מחזיר לאורך זמן. חד משמעי- כשעושים לבד הניקיון מחזיק לתקופה קצרה של עד כמה חודשים ולאחר מכן הפנס חוזר להיות עכור.

-עבודה יסודית ונקיה- כאשר תנסו לנקות ולשייף לבד תוכלו חלילה בידיים בלתי עדינות ומיומנות לשרוט את הרכב עצמו ולהוריד צבע. בניקיון מקצועי עובדים עם מכשירים מותאמים הדואגים להשאיר לך את הרכב במצב נקי ומושלם.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

למה הרכב לא מניע?

זה קורה לא רק בחורף הקר שאתם נכנסים לרכב ולא מצליחים להניע אותו. זה קורה יותר מדי פעמים כשאתם רוצים לנסוע והרכב לא זז, לא מתניע ואתם לא יודעים למה כי לא תמיד יש סימנים מקדימים. סימנים מקדימים הם אותם

image.jpg
bottom of page