top of page

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

עודכן: 7 במרץ 2023

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי.


כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאוד לא נעים ולכן, היכרות עם המצבר, אם הדרך בה הוא פועל, ואם כל אתם הגורמים אשר עלולים לקצר את חייו הן פעולות אשר בכוחן לסייע להימנע מאותו מצב בעייתי.


כאשר לוקחים את המצבר כמובן מאליו


לא כל נהג או בעל רכב מבין את המכניקה של הרכב ולמעשה, רבים יעידו שאם הם יפתחו את מכסה המנוע הם ממש לא ידעו מה אחראי על מה, על מה להסתכל, מה צריך לבדוק ומה צריך לעשות.


יחד עם זאת, חשוב שכל בעל רכב יכיר את המצבר שלו, יבין היכן הוא ממוקם ומהי רמת המים לה הוא זקוק בכדי לתפקד בצורה טובה.

בדיקה עצמאית של המצבר אחת לכל פרק זמן, ובמידת הצורך מילוי מים עד לרמה הנדרשת (בהתאם להוראות היצרן) תמנע מצבים בהם המצברישבוק חיים טרם זמנו..


כאשר ההתקנה מתבצעת בצורה לא טובה


אין מה לעשות כנגד העבודה שהוצאות תחזוקת הרכב הינן גבוהות. אבל, אם אתם רוצים לחסוך, ההמלצה היא לא לעשות זאת "על חשבון" המצבר שלכם. כך שלא מומלץ להתקין מצבר באופן עצמאי או לגשת לאיזה חובבן על מנת שיבצע את העבודה עבורכם בסכום סמלי.


ברגע שהמצבר לא מותקן בצורה מקצועית ואיכותית, מדובר בפעולה אשר עלולה לקצר את חייו משמעותית – ואז אותה פעולה "חסכונית" יכולה לעלות לכם ביוקר.


כאשר מתעלמים מהעובדה שהנסיעה הפכה לפחות שקטה


באופן כללי ההמלצה היא להיות תמיד קשובים לרעשים חשודים אשר עולים במהלך הנסיעה. רעשים מוזרים עלולים להעיד על בעיה. במקרים מסוימים מקורה של אותה הבעיה הוא מהמצבר.


במקרה כזה, כדאי להרים את מכסה המנוע ולבדוק אם אתם מזהים באופן עצמאי את מקור הבעיה או פשוט לפנות לאיש מקצוע, על מנת שיאתר את מקור הבעיה בעבורכם וכמובן, גם יטפל בה.


כאשר לא מבינים שלמצבר יש אורך חיים


כאמור, גם אם תקפידו לבצע את כל הפעולות על מנת להאריך את חייו של המצבר, בשלב מסוים כבר לא יישאר לכם מה לעשות מלבד להחליף אותו.

כך שאם אתם מרגישים שהמצבר נחלש למרות הפעולות השונות שביצעתם או אם תדאגו לשים לב לתאריך המוטבע על גבי המצבר (שיכול להיות תאריך הייצור או התפוגה), תוכלו להימנע ממצבים בהם המצבר יגמר מבלי שתהיו מוכנים לכך.


איך תשמרו על חיי המצבר שלכם לאורך זמן?


הקפדה על מילוי מים – המצבר נוטה להתחמם ולכן, במידה ודואגים שתמיד יהיו במצבר מים מזוקקים בכמות הנדרשת, ניתן למנוע מצב של התחממות יתר.


בדיקת המצבר – באופן כללי, מומלץ לבדוק את המצבר מעת לעת, הן לבדיקת רמת המים והן לזיהוי מקדים של התפתחות קורוזיה – במידה ומזהים כתמים שכאלו, ניתן לייבש אותם באמצעות שימוש חומרים ייעודיים.


בדיקות תקופתיות – לרוב, בדיקות תקופתיות של חשמלאי רכב ובעיקר במקרים בהם הרכב משמש בעיקר לנסיעות קצרות, תאפשר להימנע ממצבים בהם המצבר ישבוק חיים בפתאומיות.


לסיכום, הדרך הטובה ביותר להאריך את חיי המצבר עוברת במתן תשומת לבד, בפעולה פשוטה של לפתוח את מכסה המנוע ובמידת הצורך להוסיף מים מזוקקים ברמה הרצויה וכמובן, גם בהקפדה על פנייה לאיש מקצוע אחת לכל מספר חודשים.

פוסטים קשורים

הצג הכול

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

למה הרכב לא מניע?

זה קורה לא רק בחורף הקר שאתם נכנסים לרכב ולא מצליחים להניע אותו. זה קורה יותר מדי פעמים כשאתם רוצים לנסוע והרכב לא זז, לא מתניע ואתם לא יודעים למה כי לא תמיד יש סימנים מקדימים. סימנים מקדימים הם אותם

image.jpg
bottom of page