top of page

למה הרכב לא מניע?

עודכן: 7 במרץ 2023

זה קורה לא רק בחורף הקר שאתם נכנסים לרכב ולא מצליחים להניע אותו. זה קורה יותר מדי פעמים כשאתם רוצים לנסוע והרכב לא זז, לא מתניע ואתם לא יודעים למה כי לא תמיד יש סימנים מקדימים.


סימנים מקדימים הם אותם הסימנים של קשיים בהתנעה שבסופם הרכב בכל זאת מגיב והמנוע מתחיל לפעול, ואז ברור לכם שכדאי לגשת בהקדם למוסך כדי לתקן את הבעיה לפני שהרכב ישבוק חיים.כשקורה מצב כזה שהרכב לא מניע קיימות כמה סיבות נפוצות שכדאי לטפל בהן בצורה יסודית ולא

להסתפק בהנעה בכבלים בעזרה זמנית, למשל.

תקלת מצבר

זוהי הבעיה הנפוצה ביותר שבגללה הרכב לא מניע והיא תמיד החשד הראשון בכך. זה יכול להיות מצברשנגמר בגלל השארת אורות דולקים או כל דבר אחר, או שזה יכול להיות מצבר גמור בכלל שצריך להחליף אותו ופשוט הזנחתם את ההחלפה החיונית הזאת בזמן. אם המצבר תקול אפשר לנסות להניע אותו עם כבלים של שכן או נהג אחר בצורה שלא מסכנת את העוברים והשבים כשמעמידים רכב נוסף כזה מול המנוע. כמו כן, יכול להיות שיש חיבורים למצבר שסובלים מקורוזיה ולכן דרושה בדיקה מעמיקה יותר במוסך.

אלטרנטור

האלטרנטור מחובר למצבר ולא פחות נפוץ הוא כאשר האלטרנטור תקול ואינו מעביר למצבר את הפקודה. בלי אלטרנטור אין המרה לחשמל ואין העברה למצבר ולכן גם אין הטענה שלו ולא נוצר חשמל להתנעה. החלקים שלו והחיבורים שלו עלולים להכיל פוטנציאל לתקלות ולכן יש לבדוק את זה, מהגשר והרצועה ועד האלטרנטור. יש בעיות מכניות ולא רק חשמליות של שחיקה ובלאי כמו רצועת האלטרנטור שיכולה לקרות גם בזמן נסיעה. בכלל, כל מה


שקשור לאלטרנטור מחייב בדיקה תכופה כדי לא להגיע למצב של קריעת רצועה וגם למקרה של בעירה ספונטנית בגלל עומס עליו. אם מרגישים בריח לא נעים מכיוונו זה עלול להצביע על בעיה שיש לבדוק מיד במוסך.

רכיבים שונים ברכב

ברכב המודרני שיש לנו היום יש המון רכיבים שונים שכולם דיגיטליים ואלקטרוניים ולכן יש אין ספור הזדמנויות לתקלות אפשריות בהם. זה יכול להיות מלוח מחוונים תקול בגלל נוריות שנדלקות או קצר כלשהו, וזה יכול להגיע לבעיה הקיימת ברכיבים כמו קודן שגם נועל את הרכב בגלל תקלה בו. במקרה כזה בכלל אי אפשר להתניע בכלל ולא בגלל שכחת סיסמה או קוד. ככל שיהיו יותר מערכות שונות ברכב הקשורות למחשוב כמו אימובילייזר ומערכות נוספות, זה יכול להוות בעיה כאשר צריך לאתר את המקור של התקלה כשהיא יכולה להיות מיחשובית או אלקטרונית ממש.

בעיית הצתה

המצת עצמו יכול להיות תקול וזה מה שגורם לכך שהוא לא יתניע. כל מערך ההצתה וההתנעה עצמו קשור אחד לשני וזאת יכולה להיות הסיבה המורכבת שיש לבדוק במוסך, אם יש בעיה במצת, בסטרטר או בסוויץ'.


כולם קשורים אחד לשני ואפשר להבין זאת כבר כאשר מקשיבים לצליל של הרכב כאשר מפעילים או מסובבים את המפתח ולא שומעים אפילו צליל של תקלה. אם אין תגובה התקלה מתחילה כבר משם. במקרה כזה מזעיקים טכנאי או גוררים למוסך משום שלפעמים כל מה שנחוץ זה להחליף את כל המנגנון בכפוף למצבו.

בעיית דלק

בעיית דלק יכולה להיות מכמה סוגים והיא מתחילה מכך שפשוט שכחתם למלא דלק או משום שהמשאבה מקולקלת. במקרה הזה יש להחליף אותה. יכול להיות שמדובר רק בפילטר הדלק שהוא סתום ולכן עליכם לנקות אותו לראות אם הבלאי כבר מחייב להחליף אותו לגמרי כדי לאפשר את ההזנה.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page