top of page

מתי להחליף מצבר?

עודכן: 7 במרץ 2023

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו אנחנו משתמשים ברכב ומתחזקים אותו.


אין דבר יותר מבאס מלמצוא את עצמכם חסרי אונים מול הרכב שמסרב להתניע. יש סבירות לא רעה גם שזה יקרה בטיימינג הכי גרוע – שאתם ממהרים לעבודה, ללימודים, לסידורים או לאירוע. אז מה אפשר לעשות? טוב ששאלתם.

כל כמה זמן מחליפים מצבר?

  • בדקו את תאריך המצבר – בדקו מראש מתי המצבר שלכם יוצר. התאריך מוטבע על גבי המצבר עצמו. לרוב, תוחלת חייו אמורה להיות כ- 3 בממוצע. אם אתם רואים שתכף עוברות 3 שנים מזמן יצורו, שקלו אם להחליף אותו. זכרו כי לפעמים מצבר לרכב יכול גם להחזיק רק שנתיים או להאריך חייו ל- 4 או אפילו 5 שנים, ויש גורמים רבים שיכולים להשפיע על תוחלת חייו.


  • קניתם רכב משומש? גשו לחשמלאי רכב – אם קניתם רכב יד שנייה, אתם לא מודעים להיסטוריה של הרכב, ותאריך הייצור של המצבר הוא לא אינדיקציה מספקת. הכי טוב לגשת לחשמלאי רכב, כדי שיבדוק שהמצבר תקין ושהוא יעריך מתי כדאי להחליף אותו.


  • בדקו את רמת המתח במצבר – כל חשמלאי רכב יוכל לתת לכם מידע לגבי כמות המתח שהמצבר של הרכב צורך מהאלטרנטור. החשמלאי יוכל להגיד לכם מה היכולת של המצבר לספק את האנרגיה הדרושה לרכב, ואם הוא יכול להחזיק מעמד לאורך זמן.


  • שימו לב ללוח השעונים – אם אתם מדליקים את האורות או את המזגן ברכב, ואתם חושבים שהתאורה בלוח השעונים נחלשת, הדבר יכול להעיד שהמצבר פועל בשארית כוחותיו וכי ימיו ספורים. הקדימו לגשת אל חשמלאי הרכב כדי שיבדוק את המצבר, ואם יש צורך – החליפו אותו לחדש.

הרכב לא מניע? הלך המצבר!

אם הרכב לא מניע, הרי שקיבלתם את הסימן הכי ברור לכך שקיים צורך להחליף מצבר. יתכן ועוד תוכלו להניע את הרכב בעזרת כבלים. במידה ולא תוכלו להזמין שירותמצבר עד הבית


נשמח להגיע עד אליכם כדי להחליף לכם את המצבר הישן במצבר חדש ואיכותי של החברות המובילות בתחום. לפרטים התקשרו: 072-2646074

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

למה הרכב לא מניע?

זה קורה לא רק בחורף הקר שאתם נכנסים לרכב ולא מצליחים להניע אותו. זה קורה יותר מדי פעמים כשאתם רוצים לנסוע והרכב לא זז, לא מתניע ואתם לא יודעים למה כי לא תמיד יש סימנים מקדימים. סימנים מקדימים הם אותם

image.jpg
bottom of page