top of page

כל כמה זמן צריך להניע רכב עומד?

עודכן: 7 במרץ 2023

חושבים על הנסיעה הארוכה הבאה לחו"ל וחולמים על הרגע בו תגיע? לחילופין אתם דווקא בצד הפחות אופטימי של המפה וחוששים מסגר (חס וחלילה!) שירתק אתכם לעבודה מהבית? בין אם אתם שייכים לצד הורוד של הסקאלה או דווקא לאפרורי יותר, המשותף לכם הוא הרכב שישאר במשך זמן רצוף עומד ללא תנועה והפעלה. כל כמה זמן כדאי להניע את הרכב, להפעיל אותו ולעשות גם סיבוב קצר בשכונה אם לא ניתן אחרת?

לדאוג למקום חניה מתאים

רגע לפני שנאמר כמה זמן ניתן להשאיר את הרכב ללא תנועה, נדגיש פרט שאולי חושבים עליו פחות והוא מקום חניה מתאים. חשוב שהרכב יעמוד במקום מוצל כדי שלא יפגעו בו חלקים חלקי פלסטיק בדשבורד, שלא יהיה בלאי בריפוד או בגוון הרכב. כדאי לחנות במקום מוצל וגם מקורה וגם בטוח, שלא יסכן רכבים אחרים, את הרכב שלכם או הולכי רגל. אם יש לכם חניון מקורה בבניין אתם מסודרים, כך גם אם זו חניה פרטית מקורה. אם אתם ללא חניה משלכם כמו רבים מתושבי המרכז יש לחשוב על פתרון יצירתי.

אז כל כמה זמן להניע?

אם זהו רכב שהיה בשימוש מלא לפני התקופה בה הוא מושבת כמעט לחלוטין או לגמרי כנראה שיש בו מצבר טעון לחלוטין. מצבר שטעון במלואו יכול לספק את האנרגיה הדרושה להתנעת הרכב למשך כשבועיים עד שלושה. עם זאת, במידה ויש לכם אפשרות כדאי להניע את הרכב למשך כעשרים דקות פעם בשבוע. שימו לב שאנו אומרים להניע ולא להתניע. יש מי שחושבים שהתנעת הרכב בלבד תוך עמידה במקום מספיקה אך זו טעות, בעמידה במקום הזרם הנוצר חלש מדי בכדי לבנות עליו להתנעה בשעת הצורך אז עשו סיבוב בשכונה. כדאי גם להימנע ככל האפשר מהדלקת זוללי חשמל כמו המזגן והאורות.

האם כדאי לנתק את המצבר?

אם אתם עומדים לפני היעדרות ממושכת בה לא תוכלו להניע את הרכב כפי שהומלץ, עדיף לנתק את המצבר. לעיתים בגלל מערכת המיגון לא ניתן לעשות זאת, כך שאם יש מישהו שאתם סומכים עליו שיוכל להניע את הרכב- עדיף. אם לא יש להצטייד בבוסטר שיתן את ההתנעה הראשונית לאחר תקופת השבתת הרכב.

לא לשכוח את הצמיגים

אם השבתת הרכב היא ממושכת וללא אפשרות להניע אותו, יש לקחת בחשבון גם את מצב הצמיגים. ישנה ירידת לחץ האויר לאורך זמן וגם אם תמלאו לאחר מכן אויר לכמות הרצויה יכולה להיות נקודת חולשה שתגרום לרעידות. לכן יש למלא את הצמיגים בכ 25% יותר מהרגיל לפני כן. כאשר חוזרים לרכב יש לשחרר את האויר העודף לפני הנסיעה.




אם יש לכם שאלות או התלבטות לגבי הדרך הטובה ביותר לנהוג עם הרכב בתקופה בה אתם בבית או נוסעים לתקופה אנו ב"המרובע- מצברים וזגגות רכב" עומדים לרשותכם

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page