top of page

כמה זמן מחזיק מצבר

מצבר הרכב הוא הגוף שאחראי על מערכת החשמל ברכב. המצבר אחראי לפעולת מערכת התאורה והפנסים, המזגן, מערכת האזעקה, מחשב הרכב והחשוב מכל יצירת ניצוץ ההנעה אשר מביא להפעלת המנוע בכל נסיעה. המצבר הפופולרי והמוכר ביותר הוא מצבר עופרת- מצבר אשר פועל בשיטה של אגירת אנרגיה כימית והמרתה לאנרגיה חשמלית.

גם בתפקוד ושימוש תקין לחלוטין, מצבר הוא יחידה בעלת תוקף מוגבל, והחלפתו מהווה הוצאה קבועה ופעולת תחזוקה נדרשת באחזקה של רכב מנועי מכל סוג.


כמה זמן יכול להחזיק מצבר

למרות הידיעה המוקדמת והעובדה שמדובר בהוצאה סבירה, הצורך להחליף מצבר מתסכל ומרגיז רבים בכל פעם מחדש, ובעיקר כאשר זה בוחר ללא התראה מוקדמת להשבית את פעילותו.


יחד עם זאת, היכרות עם עמידות המצבר ומעקב אחר מועד ההחלפה האחרון, יביא לצפי מוקדם ולהיערכות לצורך בהחלפת המצבר.


ככלל, מצברים עמידים לתקופה בת שנתיים עד שלוש שנים. הגורמים אשר משפיעים על אורך החיים של המצבר ושימור המצבר לאורך זמן רב יותר הם:


סוג ואיכות המצבר- גם בתחום המצברים ישנם מצברים איכותיים יותר ואיכותיים פחות. בחירה במצבר איכותי מחברה בעלת מוניטין ו/או על פי הנחיות יצרן הרכב- תבטיח עמידות ארוכת טווח יותר ממצבר עלום שם ותוצרת.


התאמת המצבר לסוג הרכב- פעולת המצבר נמדדת בקיבולת הזרם החשמלי שהוא מספר- יחידות האמפר. מצברים מגיעים בגודל ותוך הצגת יכולת קיבולת שונה- בהתאמה לסוג הרכב ולצריכת הק"מ היומית הצפויה בו. רכבים משפחתיים לרוב יזדקקו למצבר בקיבולת של 45 אמפר לשעה לכל הפחות, בעוד שרכבים גדולים ומסחריים עשויים להגיע אף לצריכה של 90 אמפר לשעה.


תחזוקת הרכב והמצבר- המצבר פועל כאמור על מתח חשמלי, כאשר זה נוצר ומתמלא בזמן נסיעה. אי שימוש והנעה של הרכב לאורך זמן עשוי לגרום לשחיקתו של המצבר ועל כן מומלץ להניע את הרכב מדי מספר ימים לכל הפחות- והחודשי החורף אף יותר מכך. בנסיעה לחו"ל וצפי לאי שימוש ברכב לתקופה ממושכת עדיף לנתק את המצבר מבעוד מועד.


מדי מספר שבועות מומלץ לבדוק את מפלס הנוזל במצבר וכן את רמת האנרגיה החשמלית שהוא מספק- בדיקה פשוטה אשר מתבצעת במוסכים ובמכונים להחלפת מצבר.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page