top of page

כמה זמן צריך להטעין מצבר

עודכן: 7 במרץ 2023

אחד החלקים הכי חשובים ברכב הוא המצבר, ולמרות שמדובר ברכיב פשוט יחסית, הוא זה שמאפשר להתניע את הרכב ובמקביל, זה שמתפעל את כל המערכות החשמליות שלו.


בתוך כך, מצבר, באופן טבעי ומתבקש, גם מתרוקן, אך לא תמיד מדובר בהתרוקנות טוטאלית שמצריכה החלפת של המצבר, אלא לעיתים, הפתרון הוא אחר. ברוב המקרים, המצבר מתרוקן באופן טבעי לאחר שימוש של כשנה או שנתיים ברכב, או במקרים קיצוניים של שכחת אור לתקופה ממושכת. עם זאת, הייחוד הוא כאשר הרכב הוא אינו בתנועה או שימוש, והמצבר צריך להיטען כדי לא להתרוקן סופית.

להשאיר אותו בחיים

ישנם הרבה מקרים בהם רכבים לא נמצאים בתנועה בעקבות חוסר בצורך, או בעקבות היעדרות ארוכה. המצברים נשחקים ולעיתים הרכב לא נדלק, אך במקרים כאלה, אפשר להטעין את המצבר ו"להחיות" לסירוגין את הרכב, כדי להאריך את חיי המצבר. במקרים כאלו, נשאלת השאלה כמה זמן צריך להטעין מצבר כדי שיעבוד בצורה טובה.


ובכן, התשובה היא אינה קבועה, כאשר לרוב, מצברים קטנים ברכבים קטנים יכולים להיטען במלואם בתוך חצי שעה של הפעלה בשבוע, ואילו רכבים גדולים ומאסיביים או רכבים ישנים במיוחד, עם מצברים עוצמתיים יותר, זקוקים לשעה בשבוע ואף יותר כדי לא להתרוקן.

שימוש חכם

האופציה להטעין את המצבר קיימת, והנושא של תחזוקת הרכב הוא חשוב מאוד. אסור להזניח רכב שלא נמצא בשימוש, ולבטח אם רוצים למכור אותו בעתיד, או למנוע אתהחלפת המצבר בצורה תכופה.


הרבה אנשים מתייאשים כשהם נזכרים כמה זמן צריך להטעין מצבר ברכב, אך בסופו של דבר, לא מדובר בעבודה קשה מדי, ואפשר לעשות סיבוב קטן בשכונה, או לנסוע ברכב החליפי כאשר מסיעים את הילדים לחוגים, או כשיוצאים עם בני הזוג.


חצי שעה בשבוע זה זמן פעוט שיש לשלם, במיוחד כשהאלטרנטיבה היא פגיעה במצבר, ויתרה מכך, פגיעה די משמעותית ברכב עצמו.

לקחת הכול בחשבון

השאלה הראשונה שעולה לאנשים שנזכרים בהטענת המצבר, היא כמה זמן צריך להטעין מצבר במינימום האפשרי. כאמור, התשובה היא כחצי שעה בשבוע, אך מדובר לרוב ברכבים קטנים עם מצברים קטנים.


ככל שהרכב ישן יותר או גדול יותר, תצטרכו לתפעל אותו בצורה שהיא הרבה יותר אינטנסיבית, כך שיש לקחת זאת בחשבון כאשר רוכשים רכב, שאתם יודעים שיהיה במינימום שימוש, ולכן, צריך לחשוב האם הוא מתאים לא רק מבחינה כלכלית, אלא גם מבחינת הזמן שצריך להשקיע בנושא באופן שוטף.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page