top of page

כמה עולה להחליף מראה צדדית לרכב?

עודכן: 7 במרץ 2023

מראה צדדית לרכב היא אחד החלקים המשמעותיים בו. נכון המראות הן קטנות ומה הן לעומת כל חלקי הרכב אך דמיינו את עצמכם נוסעים בלי מראות צדדיות- אין ספק שכדאי להשאיר את זה לדמיון.


לא ניתן לראות את המתרחש מאחור ללא מראות הצד וגם פגם קטן במראה כמו סדק יכול לשבש וליצור תמונה שאינה משקפת במדויק את מה שקורה מאחור. לכן, אל תדחו את החלפת המראה או תיקונה. חשוב לגשת מיד כשמגלים בעיה למוסך המתמחה בכך, מוסך בעל שם טוב ונותן את השירות הטוב ביותר.

מבנה המראה

מראת הצד כוללת שני חלקים מרכזיים: הזגוגית ובית המראה. בית המראה הוא החלק עליו מורכבת הזגוגית והוא מאפשר לכם לכוון את המראה בדיוק לזווית המתאימה. בית המראה כולל את הציר, מנגנון חשמלי במידה וזו מראה חשמלית, וחלקי פלסטיק המגנים על המראה.

סוגי תקלות ומתי צריך להחליף את המראה?

התקלות והפגמים שעלולים להיות במראה יכולים להיווצר בכל אחד ממרכיביה: בזגוגית ובבית המראה על חלקיו השונים. אם מדובר על סדק בזגוגית המראה התיקון הוא פירוק הזגוגית הסדוקה והחלפתה בזגוגית חדשה. בעיה בבית המראה יכולה להיות ברמות שונות.


כאשר הבעיה היא קלה כמו התרופפות קלה של הציר ממקומו תיקון קטן הכולל חיזוק ההברגה יכול להספיק אך במקרים רבים עדיף כבר להחליף את בית המראה כולו. אם בית המראה מתנתק מהציר המחבר אותו לרכב, אם ישנה תקלה במנגנון החשמלי כאשר זהו בית מראה חשמלי, הרס של חלקי הפלסטיק המהווים מעטפת- כל אלה תקלות שעדיפה או אפילו הכרחית החלפת בית המראה.

אז כמה זה עולה?

כמו מוצרים שונים בשוק, גם כאן טווח המחירים יכול להיות רחב מאוד, כאשר ברכבי יוקרה מדובר גם על כמה אלפי שקלים, אך הממוצע הוא נמוך בהרבה ומגיע לכמה מאות שקלים, החלפת זגוגית המראה היא זולה יחסית ונעה בממוצע בין 100 ל 300 שקלים.


החלפת בית מראה הוא עסק יקר יותר וינוע בין 500 ל 800 שקלים, תלוי כאמור אם המנגנון חשמלי או לא ובסוג הרכב. גם בין רכבים הנחשבים ברמה דומה יכולים להיות הבדלים במחירים. גם המוסך בו תחליפו את המראה יוצר חלק מהפרשי המחירים בין מקומות.


לכן, מומלץ לעשות סקר בין מוסכים שונים אבל כמובן לא להתמהמה עם זה מדי כי לנסוע עם מראה לא תקינה זוהי סכנה שגם יכולה לגרור קנס. על מנת להוזיל במשהו את עלות החלפת המראה ניתן לבקש להחליף את החלק הנדרש או את המראה בכלל בחלק משומש אם יש- כדאי לשאול.

החלפת מראת צד- רק במוסך מנוסה ובעל שם

כיוון שהמראה היא העיניים שלכם לנעשה מאחוריכם, חשוב להחליף אותה רק במוסך מנוסה ובעל שם שאתם סומכים עליו לחלוטין. אמנם כדאי להשוות מחירים אך זהו כמובן לא השיקול הראשון לבחירת המקום, ידוע כמה חוסר מקצועיות גם יכולה להיות בתחום הרכב. אנחנו במרובע- מרכז המצברים וזגגות רכב בעלי ניסיון רב ומומחיות בתחום המראותוהמצברים.


נשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page