top of page

למה לעשות ליטוש פנסים

עודכן: 7 במרץ 2023

בטיחות הרכב היא השיקול הראשון במעלה וככל שיש יותר תאונות דרכים אנחנו עדים לכך שמצב הרכב ותקינותו עלולים להיות הגורמים לתאונות קשות. הכל ברכב מתוכנן ,מעוצב ומיוצר למען שמירת הבטיחות וכדי להזהיר את כלי הרכב האחרים מנוכחותנו וכדי להאיר לנו את הדרך ולהפוך אותה לבטוחה לנו. במובן הזה, פנסי הרכב חייבים להיות תמיד תקינים ולפי התקן הנכון והחוקי כדי לעשות את המוטל עליהם, וכשזה לא קורה אנחנו יכולים להיקנס על בעיית פנסים כלשהי.


זה גם מה שבודקים במבחני רישוי ותקינות של הרכב ולכן זה מובן למה זה קריטי. את כל זה לא יזניח הנהג מלבד דבר אחד שלא כולם מודעים לו והוא דורש רק כמה רגעי עבודה במחיר יחסית נוח לכולם – ליטוש פנסים. לא כולם יודעים כמה זה חשוב וחיוני לבטיחות הרכב ולמה מומלץ לעשות את זה.

למה צריך ללטש פנסים?

פנסים עשויים מכיסוי ומנורה וכך הם מחוברים ומותקנים בצדי המכונית. הם עשויים בדרך כלל מחומרים שמשלבים פלסטיק עם זכוכית והם אמורים להיות בצבע שקוף או אדום, לפי מיקומם ותפקידם. תפקיד הפנסיםהאחוריים להתריע על נוכחותנו, תפקיד הפנסים הקדמיים להאיר את הדרך בבהירות בשתי עוצמות ולאותת. לכן, הכיסוי חייב להיות כמה שיותר שקוף בפנסים הקדמיים בעיקר כדי שהאור יחדור בבהירות ובעוצמה.


אלא שזה לא קורה משום בישראל השמש מעמעמת את השקיפות ומצהיבה את הפלסטיק עד כדי עמימות ועכירות חומה. צבע הכיסוי הוא זה שעשוי לחשוף אותם לפגיעה בשקיפות שלהם משום שכשהם שקופים הם נפגעים יותר משינויי צבע שנגרמים בגלל אור חזק מבפנים ומבחוץ. מבפנים – תאורת הפנס עצמו. מבחוץ – אור השמש הישראלית החזקה.

מה קורה כשהכיסוי מתעמעם?

כשהכיסוי מתעמעם והופך משקוף לצהוב או חום, הפנסים כבר לא מאירים את הדרך כפי שהם צריכים להאיר. לא משנה כמה תלחצו, התאורה לא תהיה בהירה ועוצמתית יותר וזה גם לא פתרון לנסוע עם אורות גבוהים. כשהכיסוי דוהה האור כבר לא ממוקד והוא מתפזר כך שגם מרחק התאורה מתקצר ואינו עושה את העבודה שלו למרחוק. זה נראה גם מהצד ואפשר לקבל על זה קנס משום שהפנסים לא מאירים כמו שצריך וזה נראה כמו עבירה על החוק.


הסכנה לשלומכם ולשלום נהגים אחרים ברורה ומידית וזאת אחת הסיבות המכניות לתאונות דרכים שנגרמות בגלל אי תקינות של חלקים ברכב שאינם מתפקדים כראוי. הדהייה קורית כל הזמן ולכן יש כלי רכב שחייבים לעבור ליטוש פנסים אחת לשנה ויש כאלה שאצלם זה אפשרי רק אחת לכמה שנים. ברור גם שכל מי שניגש למבחן רישוי חייב לבדוק את מצב הפנסים שלו כדי לעבור את הטסט שלו.

מהו ליטוש פנסים ואיך הוא נעשה?

יש אנשים שעושים ליטוש פנסים לבד אבל מומלץ לגשת לבעלי מקצוע משום שהם עושים את זה מבלי לפגוע בפנס וברכב עצמו תוך כדי ליטוש. עושים זאת בעזרת נייר ליטוש מיוחד ששורט את השכבה החיצונית של הפלסטיק בפנס כדי לשייף ממנו את הצבע העכור והדהוי. אחרי השיוף מורחים בדרך כלל חומר פוליש מיוחד כדי להבריק אבל גם כדי שימלא את הסדקים שנוצרו מהליטוש ויגן על הפלסטיק בשכבת מגן עמידה.


השכבה האחרונה היא לקה שאותה לא מורחים לבד בכל מקרה בגלל הפגיעה האפשרית בהחזרת האור. צריך לדעת למרוח אותה כך שהאפקט הזה לא ייפגע. ליטוש פנסים מחיר יכול להיות זול מאוד כשהוא נע בין 80-100 לפנס אחד לבין 200-300 לשני הפנסים.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page