top of page

מאזדה 3 חלון נתקע

עודכן: 7 במרץ 2023

כל רכיב חשמלי עשוי להתקלקל מעת לעת ולרוע מזלנו זה תמיד זה קורה בזמן שאנחנו הכי זקוקים לו. עוד יותר מרגיז יהיה כשה קורה כך לפתע, ללא סימן מקדים. המצב זהה גם במקרה של חלון חשמלי במכונית מאזדה 3, שיכול להיתקע בדיוק ברגע שנרצה לאוורר את המכונית או לחילופין בזמן שנבקש לסגור את החלון ולהפעיל את המזגן ביום חם ומהביל. לרוע מזלנו ישנם מספר שנתונים של מכונית מאזדה 3 שלקו בפגם ה - חלון החשמלי, תופעה שבאה לידי ביטוי באי התרוממות או באי ירידה של החלון של הנהג או ובתקלה בחלון בצדו השני של הנהג, תופעה שיכולה לקרות גם לאחר החלפה של מצבר ברכב מאזדה 3.

הסימפטומים והפתרונות שמסייעים בתקלה

• החלונות יצאו מאיפוס


היה והוחלף מצבר ברכב לאחרונה ובעקבות זה אחד החלונות במאזדה אינו נסגר עד הסוף, יהיה עליכם לעשות איפוס לכל מערכת החלונות ברכב. יש להתניע את הרכב, לשבת במושב שנמצא ליד הנהג, לסגור את החלון ולהחזיק את הכפתור לחוץ למשך חמש שניות. לאחר מכן, לפתוח את החלון עד הסוף ולהחזיק את הכפתור לחוץ שוב חמש שניות. כעת יש לבצע את אותה פעולה באותו הסדר גם בחלון שליד הנהג. ועכשיו יש לדומם מנוע, להתניע את הרכב ולבדוק האם כל החלונות עולים ויורדים בלי בעיה.


• החלון תקוע


במידה ורציתם לסגור או לפתוח את החלון של המאזדה ושמעתם לפתע צליל שמגיע מהרכב, סביר להניח שהמנגנון של הרכב התקלקל , מה שמכונה גם - "שבלול חשמלי" עם זוג זרועות אלסטיות, כשזרוע אחת אחראית על הרמה של החלון והשנייה ממונה על פתיחה שלו. הצלילים החשמליים ששומעים יעידו על מנוע חשמלי שהוא מקולקל או על זרוע תפוסה. במקרים אלה לא ניתן לתקן את הרכיב אלא רק להחליף במנגנון חדש.


• תקלה כללית


במידה וכל החלונות החשמליים לא מגיבים כלל לפעולת סגירה או פתיחה, הסבירות היא שמדובר בתקלה של פיוז שרוף. פיוז הינו נתיך שייעודו זהה למפסק חצי אוטומטי בלוח החשמל הביתי ולכן בכל מצב של עומס או קצר בחשמל, המפסק יכול לקפוץ ולמנוע נזק לכל הרכיב החשמלי ואף למנוע התלקחות לכדי שריפה. גם במכונית המאזדה, המצב הינו זהה - יש ברכב לוח נתיכים ולכל רכיב או קבוצה של רכיבים קיים פיוז. כנראה שאם ניסיתם להרים את כל החלונות במקביל נוצר עומס על הפיוז ועל כן הוא נשרף. החלפה של אותו פיוז הינה פעולה קלה במיוחד – ומומלץ לעשות אותה במוסך מקצועי.


כדי להימנע מתיקון חלונות חשמלייםבמכונית מאזדה 3,מומלץ מדי תקופה לעשות בדיקה של המנגנון החשמלי של החלונות אצל מוסך מורשה שיבצע בדיקה כללית וימנע תקלות עתידיות ועלויות גבוהות.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page