top of page

מצבר מתרוקן בלילה

עודכן: 7 במרץ 2023

אין דבר שמסוגל יותר להרוס את היום, מאשר להתחיל אותו בבלת"מ - באירוע שאליו לא התכוננתם, וכרגע - הוא לא רק משבש לכם את כל לוחות הזמנים הלחוצים ממילא שלכם, אלא גם (בואו נהיה כנים ונודה בכך) הורס לכם את מצב הרוח הטוב שאותו מרביתנו מנסים לגייס לקראת יום העבודה. לפעמים, המדובר באירוע מינורי למדי לדוגמא, גיליתם שנגמר הסוכר לקפה של הבוקר למשל ארוע שעליו ניתן להתגבר יחסית בקלות.


במקרים אחרים כדוגמת מצבר מתרוקן בלילה הסיפור הרבה יותר מורכב, ולעיתים קרובות, אתם יכולים כבר לדמיין לעצמכם, שיום שמתחיל בצורה כזו, לא יהיה אחד מהימים שאותם תזכרו כ"ימים טובים". אבל, מצד שני, גם בהתרוקנותו של המצבר, כמו בדברים אחרים, ניתן לראות הזדמנות ללמוד דבר-מה חדש, שעד כה, כנראה, לא ידעתם.

מצבר מתרוקן בלילה - מה עלולים להיות הגורמים האפשריים לכך?

על מנת להבין כיצד מצבר מתרוקן בלילה, ראשית, עלינו להקדים ולהבין בכלל מהו מצבר ומה תפקידו בפעולתו התקינה של הרכב. מצבר הרכב מהווה, למעשה, את הסוללה של הרכב, כשהוא משמש כמקור המתח החשמלי להתנעתו של הרכב ולתפקודיו החשמליים הנוספים כדוגמת פעולתם של הפנסים, המזגן, מערכת האזעקה וכן הלאה.


במצברים חדשים ותקינים, בעת הנסיעה, במקביל למתח שהמצבר מספק לשימושים הצורכים אותו, הוא נטען, אולם, כאשר המדובר במצברים ישנים או במצבר המותקן ברכב שאינו נוסע אבל מופעלות בו הפונקציות הדורשות אנרגיה מהמצבר, כמות האנרגיה הנצרכת מהמצב רבה מזו המתחדשת בו, ולכן, עלול להיווצר מצב שבו המצבר מתרוקן. כאשר המצבר "מת", לא תצליחו להתניע את הרכב באמצעותו - במצב כזה, תצטרכו להטעין את המצבר באמצעות כבלים המחוברים לרכב אחר או באמצעות בוסטר טעינה.


מצבר ישן או מצבר מרוקן עד תום יידרשו רכישת מצבר חדש בהקדם, גם אם, נקודתית, הבוקר התמזל מזלכם והצלחתם באמצעות רכב נוסף או בוסטר טעינה להפיח רוח חיים זמנית ולהעיר את המצבר מתנומתו.

סיבות האפשריות להתרוקנותו של מצבר

אם כן, בראש טבלת הסיבות לכך שמצבר מתרוקן בלילה עומדת השכחה, השכחה שלנו, הנוהגים ברכב, לכבות את צרכני האנרגיה הכבדים של המצבר - הפנסים וכד'.


סיבה נוספת, נפוצה מעט פחות להתרוקנותו החוזרת ונשנית של המצבר, עלולה להיות נעוצה בליקוי כלשהו במערכת החשמל ברכב. בעיה זו נפוצה בעיקר ברכבים הישנים יותר, או ברכבים שבעליהם אינם מקפידים על טיפול נאות בהם, אלא מסתפקים בטיפול במוסכי-מדרכה מזדמנים ובלתי מקצועיים.


סיבה נוספת להתרוקנותו של מצבר נמצאת באורך חייו של המצבר (שנתיים עד חמש שנים), ובמילים אחרות - גם מצברים איכותיים ברכבים מטופלים כהלכה "מתים", בסופו של דבר. מאחר ואורך חייו של מצבר משתנה בהתאם לסוגי המכונית, המצבר ותדירות השימוש ברכב, כשמדובר במצבר שמזקין ככל הנראה, לא תתקלו במוות פתאומי בו אתם נכנסים לרכב, ו-פ-ת-א-ו-ם הוא אינו מניע, אלא בתהליך ממושך יותר.


תהליך זה, בחלק גדול מהמקרים, ילווה בהידלקותן של נורות שונות ומשונות בלוח המחוונים של הרכב בכל עת שתתניעו אותו. טבעי למדי, שהנורות הללו לא תעוררנה בליבכם חשש ספציפי, שהרי, רובנו מצליחים, מבחינה תודעתית, להדחיק את הצורך בטיפול בנורה בלתי מוכרת, מה גם, שלרוב, היא נכבית זמן קצר לאחר מכן.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מה מקצר חיי מצבר לרכב?

"על הנייר" אורך חיי המצבר אמור לנוע בין שנתיים לארבע שנים, אבל.. לצערנו, לא מעט נהגים מגלים כי בפועל, גם מצברים חדשים, עלולים להתקלקל באופן פתאומי. כידוע, לגלות שהמצבר שבק חיים באופן פתאומי זה מצב מאו

האם חידוש פנסים עם משחת שיניים באמת עוזר?

חידוש פנסי הרכב הוא תהליך חובה שעל הרכב לעבור מידי תקופה. פנס הרכב נוטה להדהות ולהתלכלך מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק, ובארצנו החמה יש שמש ישירה המאיצה את הישחקות הפנס. אסור לוותר על תהליך חידוש פנסי הרכב!

מתי להחליף מצבר?

אם המנוע הוא הלב של הרכב, אפשר להגיד שהמצבר הוא המוח: זהו החלק החשוב ביותר של הרכב, ואם הוא מקולקל – לא נוכל להתניע. למעשה מדובר במעין סוללה, שתוחלת חייה עומד על פחות או יותר 3 שנים – תלוי באופן שבו א

image.jpg
bottom of page